Volvo-Club Foorumin päävalikko Volvo-Club
Tervetuloa Volvo-clubin foorumiin
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
NEWS:
Zulu: "Punainen kuolema".
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Volvo-Club Foorumin päävalikko -> Projekteja  
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jaippi
Clubin luotsi (vsa)


Liittynyt: 24 Maa 2005
Viestejä: 1751
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: Per Elo 26, 2011 8:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisää onnitteluja Very Happy
_________________
- Volvo 944 -96 B230FK+M90 165tkm -
- Volvo V70 TDI -98 310tkm -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Zulu
Yliaktiivinenjäsen


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 293
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Lau Lok 08, 2011 2:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli löyödään nyt faktat pöytään!
Mittaustapa inertia!

bensa 98E5

nakutti 5k -6k rpm kohdalla Sad

vesiruutan asetuksista riippuen huipputeho tuli 5 tai 6k kohdalla.

4 vetoa...
Käyrät: teho ja ahtopaine


3 veto,
Käyrät: vääntö, teho ja ahtopaine

edellisen raakadata


pyörähetho: 288hk
mottoriteho 332hk/ 467nm (paras lukema eri vedoilta)

Eli vielä löytyy tekemistä
Ahdot putoaa kun kierrokset nousee, ONKO kenelläkään thän ratkaisua? joka ei ole ahtimen vaihtoa?

Custom softan pitäisi korjata tuon nakutuksen ja sytkäennakon perutuken joka aiheutta tuon notkahduksen... eli jonkunen heppa voisi vielä löytyä koneesta!

Se mistä on kaikista tyytyväisin on kun 4200rpm - rajoitin on ~300hv tai yli käytössä...
Eli teho ei lähde rajusti laskuun kun kierrokset nousee.
_________________
You quit sex to look out of the window because you heard the typical 5-cylinder sound of a Volvo 850...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anonymous
Vieras





LähetäLähetetty: Lau Lok 08, 2011 3:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ahdot putoaa kun kierrokset nousee, ONKO kenelläkään thän ratkaisua? joka ei ole ahtimen vaihtoa? hmm paha kysymys kun tuntuu että ahtimen tuotto ei riitä, mut onkos pakosarja vielä modaamatta ??. nakutukseen millä suhteella metanooli/vesi ? suosittelevat 50/50
Takaisin alkuun
Zulu
Yliaktiivinenjäsen


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 293
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Lau Lok 08, 2011 3:31 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

volvopete kirjoitti:
Ahdot putoaa kun kierrokset nousee, ONKO kenelläkään thän ratkaisua? joka ei ole ahtimen vaihtoa? hmm paha kysymys kun tuntuu että ahtimen tuotto ei riitä, mut onkos pakosarja vielä modaamatta ??. nakutukseen millä suhteella metanooli/vesi ? suosittelevat 50/50


pakosarja on portattu aika raskaasti Very Happy
ja sehän on tuo s60R mallinen.

myös turbon pakopuoli on portattu niin paljon kun uskalsin Very Happy

mulla on nyt vesiruutassa esisekoitettua lasinpesunentettän jossa on metanoolia joka kestää tuon -20 astetta!

Ehkä sitten kun on kunnon custom lastu niin vois hukkaportin tankoa lyhentää siihen missä se oli huollon jälkeen kun se nyt on pidennetty Shocked kun tuli niin paljon ahtoja Wink "vakiona."
_________________
You quit sex to look out of the window because you heard the typical 5-cylinder sound of a Volvo 850...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tyrbö
Aktiivijäsen


Liittynyt: 31 Hei 2008
Viestejä: 154
Paikkakunta: Big City Lahti

LähetäLähetetty: Sun Lok 09, 2011 1:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hitsi kun sais vielä tiedon tuosta seos suhteesta,mutta äkkiä mietittynä voi olla että menee laihalle eikä soppa riitä. 4400-5300= vain 28hv ja 4000-4800 paras vääntö sen jälkeen rupeaa tippumaan.Kun kaikku muu tuntuu olevan suht paketissa melkein polttoaine puoli vois olla ainoa mikä hankaa vastaan.Jos olisit vetässy 1 käyrän ilman vesi ruuttaa olis nähnyt miten pelaa ilman apuja Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zulu
Yliaktiivinenjäsen


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 293
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Per Hel 03, 2012 9:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se tunne kun Lolvo ei tykkää enää kylmästä ilmasta...

Ja pitää harkita todenteolla myöntää sille talvilomaa ja pahimassa tapauksessa jotain remppaa :/

Oppirahat pitää näköjään aina maksaa..
_________________
You quit sex to look out of the window because you heard the typical 5-cylinder sound of a Volvo 850...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reijo
Kantajäsen


Liittynyt: 15 Tou 2008
Viestejä: 1491
Paikkakunta: Nurmijärvi

LähetäLähetetty: Lau Hel 04, 2012 8:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elä nyt eikös ne Volvot ole tehty Pohjolan oloihin.Tykkäävät lumesta ja jäästä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zulu
Yliaktiivinenjäsen


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 293
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Lau Hel 04, 2012 1:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reijo kirjoitti:
Elä nyt eikös ne Volvot ole tehty Pohjolan oloihin.Tykkäävät lumesta ja jäästä


Niin mäkin luulin.
Hienosti se käy mutta ja pakokaasutesti meni heittämällä läpi...

mutta johonkin öljy katoaa mystisesti. (~2x volvon määräämärä toleranssi).

No nyt auto talliin vuorokaudeksi ja sitten huomenna pähkäilemään mikäs siinä mättää.
_________________
You quit sex to look out of the window because you heard the typical 5-cylinder sound of a Volvo 850...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tyrbö
Aktiivijäsen


Liittynyt: 31 Hei 2008
Viestejä: 154
Paikkakunta: Big City Lahti

LähetäLähetetty: Lau Hel 04, 2012 1:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuluttiko kesälläkin öljyä vai onko vaan talvi tehnyt tehtäväänsä Very Happy Talvella sitä öljyä tuppaa kulumaan vähän enemmän väkisinkin ja sille ei mahda oikein mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reijo
Kantajäsen


Liittynyt: 15 Tou 2008
Viestejä: 1491
Paikkakunta: Nurmijärvi

LähetäLähetetty: Lau Hel 04, 2012 1:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Autossa on se huohotin jutskat kunnossa kun se talvi helposti tukkiin niiden ohivuotokaasujen kulkureitin.2 kertaa ei kai tonni ja 2 litraa se on jo paljon vai meneekö se 1 litra?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zulu
Yliaktiivinenjäsen


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 293
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Lau Hel 04, 2012 5:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei alkupäivä han sujunu kun piti...

viime kirjoituksen jälkeen ulos ja akku tietysti liian kylmä.
40min laturi kiinni ja pääsin viemään autoa talliin.

Siellä se huohotus jäkiasennus lisäsäiliö oli 100% umpijäässä.

Eli kampikammion tuuletusta ei ole ollut.

öljyä meni tuon 1.5-2l tonnilla. Embarassed

öljyfiltterissä oli muutama pisara joten sitä pitää tarkistaa että onko se oikeasti kireellä nyt pakkasellakin.

Ja huohotus pitää muuntaa alkuperäiseen reittiin ainakin nyt talveksi.

Kattoo nyt huomenna jos viisastuisi kun paremmalla ajalla lähtee tallille ihmettelemään.
_________________
You quit sex to look out of the window because you heard the typical 5-cylinder sound of a Volvo 850...


Viimeinen muokkaaja, Zulu pvm Lau Hel 04, 2012 5:03 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zulu
Yliaktiivinenjäsen


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 293
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Lau Hel 04, 2012 5:02 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tyrbö kirjoitti:
Kuluttiko kesälläkin öljyä vai onko vaan talvi tehnyt tehtäväänsä Very Happy Talvella sitä öljyä tuppaa kulumaan vähän enemmän väkisinkin ja sille ei mahda oikein mitään.


Kyllä se normimäärän öljyä vei kesälläkin. mutta ehkä desin /100km.

Ja jos joku ihmettelee...
Jäähdytinnesteet oli hyvä väriset ja makuiset.
_________________
You quit sex to look out of the window because you heard the typical 5-cylinder sound of a Volvo 850...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tyrbö
Aktiivijäsen


Liittynyt: 31 Hei 2008
Viestejä: 154
Paikkakunta: Big City Lahti

LähetäLähetetty: Lau Hel 04, 2012 5:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän mulla menis varmaan 0,7-2 litraa vuoteen Very Happy eli jollekin 10.000km mut tarkkaa ei voi sanoa mitä kone polttaa ja mikä on valunut ulos koneesta tavalla tai toisella Very Happy kun se jossain vaiheessa työnti sitä sinne syyläriin Very Happy Itse muutin just sen jäätymis homman takia sitä huohotusta et kannesta haarotin letkun imusarjaan jolloin se imee kaasuläppä kiinni paremmin.Normaalisti huohotushan menee sieltä imusarjan alta sinne turbon ilman ottoputkeen jolloin sitä imua ei ole kyllä yhtään siellä Very Happy Ehkä se ei niin sitä huohotus likaa työnnä näin myöskään sinne turboon.Ja hyvin toi vielä on toiminut eikä ole työntänyt jäätymisen takia öljyjä pihalle.Samalla muutin talveksi et ottaa imuilman turbon päältä moottorin takaa eikä keulasta suoraan kylmää ilmaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zulu
Yliaktiivinenjäsen


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 293
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Kes Hel 08, 2012 11:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öljyt löyty..

Ne oli Intercoolerin pohjalla...

No kestihän tuo turbo jopa yhden oljynvaihdon ;D ja hivenen yli 10tkm.
_________________
You quit sex to look out of the window because you heard the typical 5-cylinder sound of a Volvo 850...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tyrbö
Aktiivijäsen


Liittynyt: 31 Hei 2008
Viestejä: 154
Paikkakunta: Big City Lahti

LähetäLähetetty: Per Hel 10, 2012 10:27 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliko ihan uusi puhallin vai kunnostettu Very Happy mutta kyllä aika uskomattomalle kuulostaa luulis että olisi jo kulkupuoleen ja päästöihin vaikuttanut.Onko sulla siinä coolerin pohjassa sitä kondensio vedelle sitä reikää muuten,siitähän se olis jo ruvennut öljyä tiputtaa ulos Rolling Eyes No mutta eihän siinä muu auta kun pistää puhallin palasiksi niin näkee mikä on menny rikki. thumbs up
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Volvo-Club Foorumin päävalikko -> Projekteja Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 9 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
free forum in a reliable dedicated server| rank image